POMOC Konkurs Nauk Przyrodniczych Świetlik    

Najczęściej zadawane pytania

Najczęstsze problemy, z którymi spotykają się Państwo w obsłudze strony i koordynacji Konkursu. Proszę kliknąć w interesujące pytanie, by uzyskać informacje. 

1. Nie mogę znaleźć Strefy Nauczyciela. 

2. Nie mogę się zalogować.

3. Nie mogę znaleźć szkoły w bazie. 

4. W mojej szkole jest już Koordynator Świetlika. 

5. Już 7 marca, a u mnie nie ma jeszcze paczki z testami!!

6. W czasie Konkursu jesteśmy na Zielonej Szkole. 

7. 13 marca 2018 r. w naszej szkole odbywa się inne bardzo ważne wydarzenie. Chcielibyśmy pisać Konkurs Świetlik kiedy indziej. 

8. Uczę przyrody w dwóch szkołach. Czy mogę być Koordynatorem w w każdej z nich?

9. Chcę dopisać dodatkowe dzieci, jak mogę to zrobić? 

10. Co to jest ID szkoły?

11. Czy ID z X edycji pozostaje, czy dostanę nowy?

12. O której godzinie odbędzie się test konkursowy?

13. Jak nadaje się kod ucznia?

14. Jak długo Uczestnicy mogą pisać test konkursowy?

15. Jeden z uczniów rozchorował się i nie może wziąć udziału w Konkursie. Na jego miejsce byłby chętny inny uczeń. Czy można zamienić uczestników?

16. Dlaczego nie można kserować kart odpowiedzi?

17. Strona nie wyświetla się prawidłowo. 

18. Ile kosztuje odebrania paczki (z wypełnionymi testami, protokołem, zgodami na przetwarzanie danych i listą obecności) po Konkursie przez kuriera?

19. Dlaczego wyniki zostają ogłoszone aż dwa miesiące po Konkursie?

20. Po otwarciu paczki w dniu testu konkursowego okazało się, że nie ma w niej testów dla jednej z zapisanych klas. Co mam zrobić?

1. Nie mogę znaleźć Strefy Nauczyciela. 

Nie ma się czym martwić! Proszę kliknąć TUTAJ

2. Nie mogę się zalogować lub zarejestrować.

Spokojnie, na pewno się uda. 

Po pierwsze: czy brała Pani/brał Pan udział w poprzedniej edycji Konkursu? Jeśli tak, na pewno Pańskie konto jest w naszej bazie. Proszę sprawdzić, czy adres mailowy oraz hasło są poprawne. Nieprawidłowe wpisywanie loginu lub hasła jest najczęstszą przyczyną problemów z logowaniem.

Jeśli problem będzie się powtarzał, proszę zadzwonić: 730 100 301. Pomożemy! 

3. Nie mogę znaleźć szkoły w bazie. 

Całkiem możliwe :) Proszę jednak poszukać ponownie: czasami kod pocztowy nie działa, trzeba wpisać miasto, nazwę szkoły, jej numer. Proszę również porozmawiać z innymi Nauczycielami w Pokoju Nauczycielskim - może ktoś już jest Koordynatorem?

4. W mojej szkole jest już Koordynator Świetlika. 

W takiej sytuacji prosimy o ustalenie z Koleżanką/Kolegą, kto z Państwa ma ochotę zająć się Koordynacją Konkursu w szkole. Każda szkoła w bazie może mieć tylko jednego Koordynatora i jedno konto w naszej bazie. Pod koniec zapisów sekretarka będzie dzwonić do Państwa prosząc o połączenie kont dwóch użytkowników, jeśli taka sytuacja się zdarzy. 

5. Już 7 marca, a u mnie nie ma jeszcze paczki z testami!!

Prosimy sprawdzić w sekretariacie, ponieważ zwykle paczki tam trafiają. Kurierzy zostawiają tam paczki, a Panie sekretarki mają dużo pracy i nie zawsze chwalą się nowym nabytkiem. 

6. W czasie Konkursu jesteśmy na Zielonej Szkole. 

I tak może się zdarzyć. Nie jest to problem: można wysłać do nas testy podwójnie: Uczestnicy zostający w szkole wysyłaja paczkę ze szkoły, a ci, którzy wyjeżdzają, wysyłają paczkę z Zielonej Szkoły. 

Ale czy zdążymy wziąć ze sobą testy? 

Paczki z testami zostaną wysłane do Państwa na tyle wcześnie, że dotrą do szkół do piątku, 9 marca 2018 r. Testy będą zapakowane osobno dla osób wyjeżdżających - prosimy o kontakt, byśmy mogli zapakować odpowiednią część testów w osobne koperty. Karty odpowiedzi będę zapakowane razem, prosimy o odliczenie odpowiedniej ilości. 

7. 13 marca 2018 r. w naszej szkole odbywa się inne bardzo ważne wydarzenie. Chcielibyśmy pisać Konkurs Świetlik kiedy indziej. 

Niestety, Konkurs Świetlik też jest bardzo ważny i może odbyć się tylko 13 marca 2018 roku. Nie ma możliwości pisania Testu Konkursowego w innym terminie jak 13 marca 2018 r. 

8. Uczę przyrody w dwóch szkołach. Czy mogę być Koordynatorem w w każdej z nich?

Oczywiście. Wtedy do konta Pani/Pana zostaną przypisane dwie szkoły - nie ma potrzeby ponownego rejestrowania się. 

Świetnie, ale czy w takim razie mogę przełożyc termin testu konkursowego w jednej ze szkół? 

Nie. W takiej sytuacji proszę poprosić Koleżankę lub Kolegę o opiekę na grupą w jednej ze szkół, albo w ogóle przejęcie obowiązków Koordynatora. 

9. Chcę dopisać dodatkowe dzieci, jak mogę to zrobić? 

Dokładnie tak samo, jak za pierwszym razem. Proszę zaktualizować liczbę dzieci w Strefie Nauczyciela i wpłacić odpowiednią kwotę na nasze konto. 

10. Co to jest ID szkoły?

Kod ID szkoły to nic innego jak kod pocztowy placówki z dodaną liczbą na końcu. Zwykle ID jest sześciocyfrowy, ale może się zdarzyć siedmiocyfrowy. Liczba na końcu zależy od ilości placówek z podobnym kodem pocztowym - w mniejszych miejscowościach liczba na końcu będzie większa, ponieważ kod pocztowy jest wspólny, a szkół może być więcej. 

Gdy prosimy Państwa o podanie kodu ID, a akurat nie pamętają Państwo tego kodu, proszę podać kod pocztowy. 

11. Czy ID z X edycji pozostaje, czy dostanę nowy?

Wszystkie szkoły w naszej bazie mają nadany stały kod ID, zatem kody z VI, VII, VIII, IX i X edycji pozostają niezmienione. 

12. O której godzinie odbędzie się test konkursowy?

W XI edycji Konkurs Świetlik musi rozpocząć się pomiędzy godziną 8:50 a 9:30. W tej edycji nie ma żadnych odstępstw od tej reguły.

13. Jak nadaje się kod ucznia?

Kod ucznia to:

klasa

oddział klasy

numer w dzienniku

Czyli na przykład: 1A01; 6C26

Uwaga! Jeśli uczestnik uczęszcza do klasy o oddziale wyższym niż "J", proszę wpisać nazwę oddziału do pola powyżej kółeczek i nie zamalowywać żadnego kółeczka. 

14. Jak długo Uczestnicy mogą pisać test konkursowy?

Test konkursowy trwa:

45 minut dla uczniów klas 1 i 2,

60 minut dla uczniów klas 3 i 4,

75 minut dla uczniów klas 5 i 6.

15. Jeden z uczniów rozchorował się i nie może wziąć udziału w Konkursie. Na jego miejsce byłby chętny inny uczeń. Czy można zamienić uczestników?

Oczywiście. Jeśli są to uczniowie z tego samego przedziału klasowego. Jeśli zamieniani uczestnicy uczęszczają do różnych klas, zamiana jest możliwa tylko wtedy, gdy uczestnik wchodzący na zwolnione miejsce może dostać formularz testowy - tj. jeśli inny uczestnik z jego przedziału wiekowego także pisze test. Testy można skserować. 

Wszelkie kwestie finansowe wynikające z tej zamiany rozwiązywane są pomiędzy uczniami. 

Czy trzeba wtedy zmienić kod ucznia?

Tak, ponieważ na podstawie kodu ustalana jest klasa, do której uczęszcza uczeń, a nieprawidłowe wpisanie klasy na karcie odpowiedzi skutkuje złym podliczeniem wyników.

16. Dlaczego nie można kserować kart odpowiedzi?

Ponieważ karty są odpowiednio przycięte tak, by przyjęło je urządzenie skanujące. Nawet wierne wycięcie karty skserowanej nie jest wystarczające, ponieważ na karcie znajdują się znaczniki umożliwiające maszynie odczytanie danych. 

Dlaczego nie można sklejać i zszywać kart odpowiedzi ze zgodami na przetwarzanie danych albo formularzami testowymi?

Ponieważ w trakcie odklejania i odrywania kart, ulegają one zniszczeniu i nie nadają się do odczytania wyników w skanerze. Takie zniszczone karty nie będą sprawdzane. Ponadto odrywanie, odklejanie i wyjmowanie kart odpowiedzi dodaje Państwu i nam pracy i czasu, które trzeba poświęcić na doprowadzene kart do stanu, w którym mogą być sprawdzone. 

17. Strona nie wyświetla sie prawidłowo. 

Proponujemy skorzystanie z najnowszej wersji przeglądarki internetowej. 

18. Ile kosztuje odebranie paczki (z wypełnionymi testami, protokołem, zgodami na przetwarzanie danych i listą obecności) po Konkursie przez kuriera? 

Taka usługa nic Państwa nie kosztuje. Kurier przychodzi do szkoły i odbiera pozostawioną przez Państwo paczkę bez żadnych dodatkowych opłat. Powinni jednak Państwo pamiętać o odpowiednim przygotowaniu paczek, czyli zabezpieczeniu znajdujących się w nich materiałów i odpowiednim opisaniu paczki tak, by kurier wiedział, że odbiera właściwą paczkę. 

19. Dlaczego wyniki zostają ogłoszone aż dwa miesiące po Konkursie?

Wynika to z dokładności w sprawdzaniu danych. Po otrzymaniu paczek, są one odpowiednio sortowane. Następnie sprawdzana jest zawartość - liczone są zgody i karty odpowiedzi. Skanowanie kart nie trwa długo, ale sprawdzanie już zeskanowanych wyników z kartami odpowiedzi zajmuje najwięcej czasu. Pozwala to jednak uniknąć pomyłek w ogłoszonych wynikach.

20. Po otwarciu paczki w dniu testu konkursowego okazało się, że nie ma w niej testów dla jednej z zapisanych klas. Co mam zrobić?

Bardzo przepraszamy, jeśli takie sytuacje się zdarzają. Pakujemy paczki z największą starannością, jednak pomimo tego nie możemy uniknąć pomyłek. W przypadku, gdy w paczce nie ma odpowiednich testów prosimy o niezwłoczny kontakt z biurem Konkursu. Wyślemy Państwu test w formacie .pdf do wydrukowania w sekretariacie. 

Proszę też o sprawdzenie Koperty Ratunkowej, w której znajdują się pojedyncze egzemplarze testów do wszystkich klas.