Najczęstsze problemy, z którymi spotykają się Państwo w obsłudze strony i koordynacji Konkursu. Proszę kliknąć w interesujące pytanie, by uzyskać informacje.
1. Nie mogę znaleźć Strefy Nauczyciela.
3. Nie mogę znaleźć szkoły w bazie.
4. W mojej szkole jest już Koordynator Świetlika.
5. Już za parę dni data konkursu, a u mnie nie ma jeszcze paczki z testami!!
6. W czasie Konkursu jesteśmy na Zielonej Szkole.
8. Uczę przyrody w dwóch szkołach. Czy mogę być Koordynatorem w każdej z nich?
9. Chcę dopisać dodatkowe dzieci, jak mogę to zrobić?
11. Czy kod ID z poprzednich edycji pozostaje, czy dostanę nowy?
12. O której godzinie odbędzie się test konkursowy?
13. Jak nadaje się kod ucznia?
14. Jak długo Uczestnicy mogą pisać test konkursowy?
16. Dlaczego nie można kserować kart odpowiedzi?
17. Strona nie wyświetla się prawidłowo.
19. Dlaczego wyniki zostają ogłoszone aż dwa miesiące po Konkursie?
21. Kiedy możemy spodziewać się dotarcia przesyłki z dyplomami i nagrodami?
22. Czy jako rodzic mogę zgłosić moje dziecko do uczestnictwa w konkursie?
24. Czy jako rodzic mogę prosić o indywidualne przesłanie wyników mojego dziecka?
25. Czy mogę zatem prosić o ponowne przeliczenie punktacji mojego dziecka?
26. Jak policzyć uzyskane punkty?
1. Nie mogę znaleźć Strefy Nauczyciela.
Nie ma się czym martwić! Proszę kliknąć TUTAJ.
2. Nie mogę się zalogować lub zarejestrować.
Spokojnie, na pewno się uda.
Proszę sprawdzić, czy adres mailowy oraz hasło są poprawne. Nieprawidłowe wpisywanie loginu lub hasła jest najczęstszą przyczyną problemów z logowaniem. Uwaga! w związku ze zmodernizowaniem Panelu Nauczyciela, konta Koordynatorów sprzed 2020 roku zostały usunięte. Konieczne jest ponowne zarejestrowanie się.
Jeśli problem będzie się powtarzał, proszę zadzwonić: 730 100 301. Pomożemy!
3. Nie mogę znaleźć szkoły w bazie.
Całkiem możliwe 🙂 Prosimy o przesłanie maila z danymi szkoły.
4. W mojej szkole jest już Koordynator Świetlika.
W takiej sytuacji Koordynator, który dokonał zgłoszenia jako pierwszy, może wysłać zaproszenie do koordynowania kolejnej osobie z poziomu Panelu Nauczyciela. Jedna rejestracja może być zarządzana maksymalnie przez trzech koordynatorów.
5. Już za parę dni data konkursu, a nadal nie ma u mnie paczki z testami.
Prosimy sprawdzić w sekretariacie bądź portierni, ponieważ zwykle paczki trafiają właśnie tam. W przypadku braku przesyłki prosimy o natychmiastowy kontakt z naszym biurem.
6. W czasie Konkursu jesteśmy na Zielonej Szkole.
I tak może się zdarzyć. Nie jest to problem: można wysłać do nas testy podwójnie: Uczestnicy zostający w szkole wysyłają paczkę ze szkoły, a ci, którzy wyjeżdżają, wysyłają paczkę z Zielonej Szkoły.
Ale czy zdążymy wziąć ze sobą testy?
Paczki z testami zostaną wysłane do Państwa na tyle wcześnie, że dotrą do szkół najpóźniej do piątku, 8 marca 2024 r. Testy będą zapakowane osobno dla osób wyjeżdżających – prosimy o kontakt, byśmy mogli zapakować odpowiednią część testów w osobne koperty. Karty odpowiedzi będę zapakowane razem, prosimy o odliczenie odpowiedniej ilości.
7. Tego samego dnia, co wyznaczona data konkursu w naszej szkole odbywa się inne bardzo ważne wydarzenie. Chcielibyśmy pisać Konkurs Świetlik kiedy indziej.
Niestety, Konkurs Świetlik też jest bardzo ważny i może odbyć się tylko w wyznaczonej przez nas dacie. Nie ma możliwości pisania Testu Konkursowego w innym terminie, jednak od dwóch edycji nie narzucamy już godziny pisania konkursu, więc może oba wydarzenia uda się jakoś pogodzić.
8. Uczę przyrody w dwóch szkołach. Czy mogę być Koordynatorem w każdej z nich?
Oczywiście. Wtedy do konta Pani/Pana zostaną przypisane dwie szkoły – nie ma potrzeby ponownego rejestrowania się.
Świetnie, ale czy w takim razie mogę przełożyć termin testu konkursowego w jednej ze szkół?
Nie. W takiej sytuacji proszę poprosić Koleżankę lub Kolegę o opiekę na grupą w jednej ze szkół albo w ogóle przejęcie obowiązków Koordynatora.
9. Chcę dopisać dodatkowe dzieci, jak mogę to zrobić?
Dokładnie tak samo, jak za pierwszym razem. Proszę zaktualizować liczbę dzieci w Strefie Nauczyciela i wpłacić odpowiednią kwotę na nasze konto.
10. Co to jest kod ID szkoły?
Kod ID szkoły to nic innego jak kod pocztowy placówki z dodaną liczbą na końcu. Kod ID zawsze jest siedmiocyfrowy, a liczba na końcu zależy od ilości placówek z podobnym kodem pocztowym – w mniejszych miejscowościach liczba na końcu będzie większa, ponieważ kod pocztowy jest wspólny, a szkół może być więcej.
Gdy prosimy Państwa o podanie kodu ID, a akurat nie pamiętają Państwo tego kodu, proszę podać kod pocztowy.
11. Czy kod ID z poprzednich edycji pozostaje, czy dostanę nowy?
Wszystkie szkoły w naszej bazie mają nadany stały kod. Zmienia się on jednak od XIV edycji.
12. O której godzinie odbędzie się test konkursowy?
Od XV edycji nie narzucamy konkretnej godziny rozpoczęcia konkursu. Wymagamy jednak, aby wszyscy uczniowie piszący test z danego poziomu pisali go równocześnie.
13. Jak nadaje się kod ucznia?
Kod ucznia to:
klasa
oddział klasy
numer w dzienniku
Czyli na przykład: 1A01; 6C26
Uwaga! Jeśli uczestnik uczęszcza do klasy o oddziale wyższym niż „J”, proszę wpisać nazwę oddziału do pola powyżej kółeczek i nie zamalowywać żadnego kółeczka.
14. Jak długo Uczestnicy mogą pisać test konkursowy?
Test konkursowy trwa:
45 minut dla uczniów klas 1 i 2,
60 minut dla uczniów klas 3 i 4,
75 minut dla uczniów klas 5, 6, 7 i 8.
15. Jeden z uczniów rozchorował się i nie może wziąć udziału w Konkursie. Na jego miejsce byłby chętny inny uczeń. Czy można zamienić uczestników?
Oczywiście. Jeśli są to uczniowie z tego samego przedziału klasowego. Jeśli zamieniani uczestnicy uczęszczają do różnych klas, zamiana jest możliwa tylko wtedy, gdy uczestnik wchodzący na zwolnione miejsce może dostać formularz testowy – tj. jeśli inny uczestnik z jego przedziału wiekowego także pisze test. Testy można skserować.
Wszelkie kwestie finansowe wynikające z tej zamiany rozwiązywane są pomiędzy uczniami.
Czy trzeba wtedy zmienić kod ucznia?
Tak, ponieważ na podstawie kodu ustalana jest klasa, do której uczęszcza uczeń, a nieprawidłowe wpisanie klasy na karcie odpowiedzi skutkuje złym podliczeniem wyników.
16. Dlaczego nie można kserować kart odpowiedzi?
Ponieważ karty są odpowiednio przycięte tak, by przyjęło je urządzenie skanujące. Nawet wierne wycięcie karty skserowanej nie jest wystarczające, ponieważ na karcie znajdują się znaczniki umożliwiające maszynie odczytanie danych.
Dlaczego nie można sklejać i zszywać kart odpowiedzi ze zgodami na przetwarzanie danych albo formularzami testowymi?
Ponieważ w trakcie odklejania i odrywania kart, ulegają one zniszczeniu i nie nadają się do odczytania wyników w skanerze. Takie zniszczone karty nie będą sprawdzane. Ponadto odrywanie, odklejanie i wyjmowanie kart odpowiedzi dodaje Państwu i nam pracy i czasu, które trzeba poświęcić na doprowadzenie kart do stanu, w którym mogą być sprawdzone.
17. Strona nie wyświetla się prawidłowo.
Proponujemy skorzystanie z najnowszej wersji przeglądarki internetowej.
18. Ile kosztuje odebranie paczki (z wypełnionymi testami, protokołem, zgodami na przetwarzanie danych i listą obecności) po Konkursie przez kuriera?
Taka usługa nic Państwa nie kosztuje. Kurier przychodzi do szkoły i odbiera pozostawioną przez Państwo paczkę bez żadnych dodatkowych opłat. Powinni jednak Państwo pamiętać o odpowiednim przygotowaniu paczek, czyli zabezpieczeniu znajdujących się w nich materiałów i odpowiednim opisaniu paczki tak, by kurier wiedział, że odbiera właściwą paczkę.
19. Dlaczego wyniki zostają ogłoszone aż dwa miesiące po Konkursie?
Wynika to z dokładności w sprawdzaniu danych. Po otrzymaniu paczek, są one odpowiednio sortowane. Następnie sprawdzana jest zawartość – liczone są zgody i karty odpowiedzi. Skanowanie kart nie trwa długo, ale sprawdzanie już zeskanowanych wyników z kartami odpowiedzi zajmuje najwięcej czasu. Pozwala to jednak uniknąć pomyłek w ogłoszonych wynikach.
20. Po otwarciu paczki w dniu testu konkursowego okazało się, że nie ma w niej testów dla jednej z zapisanych klas. Co mam zrobić?
Bardzo przepraszamy, jeśli takie sytuacje się zdarzają. Pakujemy paczki z największą starannością, jednak pomimo tego nie możemy uniknąć pomyłek. W przypadku, gdy w paczce nie ma odpowiednich testów prosimy o niezwłoczny kontakt z biurem Konkursu. Wyślemy Państwu test w formacie .pdf do wydrukowania w sekretariacie.
Proszę też o sprawdzenie Koperty Ratunkowej, w której znajdują się pojedyncze egzemplarze testów do wszystkich klas.
21. Kiedy możemy spodziewać się dotarcia przesyłki z dyplomami i nagrodami?
Paczki pakujemy i wysyłamy zawsze tak, żeby zdążyły dotrzeć do szkół przed zakończeniem roku szkolnego. Pierwsze paczki nadajemy najczęściej około tydzień po opublikowaniu wyników, gdy pierwsi koordynatorzy zatwierdzą dane osobowe uczniów.
22. Czy jako rodzic mogę zgłosić moje dziecko do uczestnictwa w konkursie?
Niestety, rejestracji uczniów do uczestnictwa w naszym konkursie mogą dokonać jedynie pracownicy placówek oświatowych po wcześniejszym założeniu profilu w naszym Panelu Nauczyciela.
23. Moje dziecko chce wziąć udział w „Świetliku”, ale nie jest on organizowany w jego szkole. Czy da się to jakoś inaczej zorganizować?
Tak! Nie wymagamy, aby uczeń pisał koniecznie w swojej szkole, może on wziąć udział w konkursie organizowanym na terenie innych placówek oświatowych w okolicy: innych szkół lub domów kultury.
Jeśli nie wiedzą państwo, jakie placówki w Państwa okolicy biorą udział w „Świetliku” prosimy o kontakt – pomożemy w ich znalezieniu i prześlemy odpowiednie podania.
24. Czy jako rodzic mogę prosić o indywidualne przesłanie wyników mojego dziecka?
Niestety, ze względu na ochronę danych osobowych nie możemy przekazywać informacji drogą mailową lub telefoniczną.
25. Czy mogę zatem prosić o ponowne przeliczenie punktacji mojego dziecka?
Tak, jednak uwagi co do punktacji przyjmujemy do ostatecznego terminu zatwierdzenia danych osobowych i wyników, czyli najczęściej do końca pierwszego tygodnia czerwca.
26. Jak policzyć uzyskane punkty?